COVIDienii: Psihologia din spatele isteriei în masă COVID

Există multe motive pentru continuarea isteriei legate de COVID-19. Există politicieni care o folosesc pentru a-și întări puterea; de fapt, a ajutat la înfrângerea unui președinte în exercițiu anul trecut. Companiile farmaceutice fac miliarde din „vaccinuri”, iar Amazon și alți comercianți online pot câștiga bani copios dacă concurența (întreprinderile mici) sunt blocate în mod repetat. Dar problema mai fascinantă este de ce nenumărate milioane de oameni din întreaga lume încă, ca o minte de stup, îndeplinesc cu supunere Ritualul COVID asupra unei boli care amenință cu moartea relativ puțini și este complet tratabilă.

Dr. Robert Malone, un co-inventator al vaccinurilor ARNm, a avertizat împotriva isteriei COVID și a postat luni un interviu video pe Twitter despre care crede că răspunde la această întrebare. Persoana intervievată este Mattias Desmet, profesor de psihologie clinică la Universitatea Ghent din Belgia. Desmet nu pare un cercetător tipic de știință socială. Evitând bâlbele psiho, el introduce telespectatorilor fenomenul de „formare a maselor” și explică modul în care masele din întreaga lume au devenit hipnotizați Ramura COVIDians.

Intervievat pe podcastul Pandemic de gazda Dan Astin-Gregory, profesorul Desmet a explicat că, împreună cu calificările sale de psihologie, este și statistician și a abordat inițial situația virusului din China ca un tot unitar. Și-a dat repede seama că „pandemia” a fost exagerată; de exemplu, el afirmă că, în timp ce autoritățile din domeniul sănătății au prezis 80.000 de decese de COVID în Suedia până în luna mai anul trecut fără lockdown, națiunea a rezistat acestei măsuri, dar a înregistrat totuși doar 6.000 de astfel de decese.

Dar apoi Desmet a observat ceva ciudat: în ciuda eșecurilor continue ale autorităților din domeniul sănătății în ceea ce privește predicțiile și prescripțiile, acestea au insistat să „facem același lucru iar și iar așteptându-se la un rezultat diferit”, așa cum spune faimoasa definiție a nebuniei.

Un alt exemplu de absurd a fost că „încă de la început, instituții precum Organizația Națiunilor Unite ne-au avertizat că probabil mai mulți oameni vor muri ca urmare a foametei, în țările în curs de dezvoltare, din cauza blocajelor, decât numărul victimelor pe care coronavirusul le-ar putea pretinde vreodată, chiar dacă nu au fost luate deloc măsuri împotriva virusului – ceea ce a însemnat atât de mult ca „remediul a fost mult mai rău decât boala reală”, a spus gazda Astin-Gregory. „Și totuși, nimeni nu părea să observe asta. Toată lumea părea să fie atât de concentrată doar pe victimele coronavirusului, încât oamenii au continuat să fie dispuși să accepte povestea.”

Acesta a fost momentul în care Desmet și-a dat seama că această iraționalitate însemna ceva psihologic la mijloc și și-a îmbrăcat pălăria de specialist în științe sociale.

După ceva timp – și profesorul a spus că a fost surprins că a durat atât de mult – și-a dat seama că narațiunea despre virusul Chinei era irelevantă, deoarece oamenii erau în strânsoarea fenomenului menționat mai sus: formarea în masă.

Acesta „este un fel de hipnoză”, a explicat el în calitate de invitat pe 30 iulie al Comitetului de Investigații Corona (CCC). „Ceea ce se întâmplă este că în acel moment, când oamenii se confruntă cu intoxicația mentală, nu mai contează dacă narațiunea este corectă sau greșită, chiar și vădit greșită. Ceea ce contează este că aceasta duce la această intoxicație mentală.”

Manifestarea formării în masă necesită patru condiții prealabile:

  • Trebuie să fie mulți oameni izolați social, oameni lipsiți de legături sociale. În societatea noastră atomizată, balcanizată, cu destrămarea agresivă a familiei, aceasta a fost de multă vreme o problemă. Lockdown-urile provocate de virusul din China nu au făcut decât să o exacerbeze.
  • Trebuie să fie mulți oameni care se confruntă cu o lipsă de sens în viață. Cu lipsa de Dumnezeu și nihilismul asociat, aceasta este o altă problemă serioasă.
  • Trebuie să existe multă „anxietate care plutește liber”. Aceasta este anxietatea care nu este asociată cu o anumită idee, problemă sau entitate. Spre deosebire de sentimentul de anxietate pentru că un leu este în apropiere, pentru a folosi exemplul lui Desmet, cauza anxietății care plutește liber este necunoscută celor care se confruntă cu aceasta.
  • Trebuie să existe o mare nemulțumire psihologică liberă; adică mânie și frustrare.

Anxietatea care plutește liber „este cel mai dureros fenomen psihologic pe care cineva îl poate experimenta”, a explicat apoi Desmet CCC. „Conduce la atacuri de panică, la tot felul de experiențe psihologice extrem de dureroase”, a explicat el.

Ceea ce își doresc oamenii atunci este ceva cu care să-și asocieze anxietatea, să explice existența ei. „Și acum, dacă această anxietate care plutește liber este foarte prezentă într-o populație, iar mass-media oferă o narațiune care indică un obiect al anxietății și, în același timp, descrie o strategie pentru a face față acestui obiect al anxietății, atunci toată anxietatea se conectează la acest obiect și oamenii sunt dispuși să urmeze strategia de a face față acestui obiect, indiferent de costuri”, a explicat Desmet în continuare.

El a subliniat, de asemenea, în interviul Pandemic Podcast, că narațiunea virusului din China și „remediile” sale oferă persoanelor izolate social o cauză pe care o pot îmbrățișa în mod obișnuit și prin care pot ajunge la solidaritate. Ei devin un singur grup, mai coeziv, parțial definit și identificabil prin intermediul ritualurilor lor unice; în cazul COVID, acestea ar include purtarea măștilor, distanțarea socială, obținerea agenților de terapie genetică (denumite în continuare „vaccinuri”) și, deseori, promovarea statutului lor de “vaccinați” și posesori de “certificate de vaccinare”.

De fapt, subliniază profesorul Desmet, cu cât ritualurile sunt mai ridicole, cu atât mai bine, deoarece acestea adaugă unicității grupului și, astfel, îl disting (video de mai jos).

Teza lui Desmet are sens și explică multe. Ea aruncă o lumină suplimentară, de exemplu, asupra motivului pentru care COVIDenii aruncă o asemenea ură asupra celor care le resping prescripțiile: amenințăm o iluzie care le satisface nevoile psihologice și spirituale profunde.

În ceea ce îl privește pe Dr. Malone, el a postat pe Twitter ceea ce el consideră o perspectivă valoroasă de la comentatorul YouTube „Mordock Shram”, care identifică trei grupuri „imune” la formarea în masă:

Cei care au fost abuzați și sunt suspicioși de încercări de manipulare.

Cei care au fost abuzați și sunt suspicioși de încercări de manipulare.

Cei cu credință religioasă, spirituală într-un creator și sunt conștienți de rău.

Cei care au fost țapi ispășitori în familia lor și sunt independenți sau au avut o viață grea și, prin urmare, au simțul vieții.

„Și am știut că [narațiunea COVID] a fost o minciună din primul moment”, a scris apoi Shram. „Am simțit răul.”

Și eu l-am facut.

Profesorul Desmet consideră că cel mai bun mod de a combate tirania din spatele COVID este să „continuați să vorbiți.” Cu toate acestea, problemele de bază – izolarea socială, sentimentul de lipsă de sens și anxietatea și furia – trebuie abordate. Altfel, chiar dacă am reuși să trezim masele acum, ele ar cădea pradă unei alte povești în câțiva ani”, a avertizat el CCC. „Și ar fi din nou hipnotizați.”

Cu toate acestea, oamenii „religiosi” rezistă, în general, la COVIDianism, așa cum a menționat Shram, se ajunge la un punct semnificativ. Ceea ce observăm în iraționalitatea virusului din China a fost explicat bine de unul dintre răposații compatrioți ai lui Desmet, dramaturg și poet Émile Cammaerts. „Când oamenii încetează să creadă în Dumnezeu, nu înseamnă că încep să creadă în nimic”, a notat el (parafrazez). „Este că vor crede în orice.” Dacă oamenii l-ar fi avut pe Dumnezeu, cel adevărat, nu ar fi trebuit să evoce pe cei falși.

Nu ar avea nevoie de noua lor religie – un virus pe post de diavol și cu Anthony Fauci ca salvator – pe care acum încearcă să o impună, prin sabie, întregii noastre civilizații.

Articol original: The Branch COVIDians Cometh: The Psychology Behind Mass COVID Hysteria – The New American