Este neșcolarizarea viitorul educației?

O conversație cu Kerry McDonald, expert în educație în afara școlii

Noua carte, „Unschooled: Raising Curious, Well-Educated Children Outside the Conventional Classroom”, de Kerry McDonald – un autor, cercetător senior în educație la Fundația pentru Educație Economică și susținător al filozofiei educației cunoscută sub numele de unschooling – își propune renunțarea la noțiuni de mult înrădăcinate despre școlarizare și se uită către viitor, la cum crede McDonald că ar trebui să arate educația.

The Epoch Times: Ce te-a determinat să devii interesat de alternativele la școala tradițională?

Kerry McDonald: M-am specializat în economie la facultate, dar am devenit din ce în ce mai interesată de educație – în special de caracteristicile monopolului guvernamental ale școlii în masă, care limitează alegerea părinților.

În ultimul an de facultate, am făcut un proiect de cercetare care a implicat să urmăresc o familie care trăia în apropiere. Era la sfârșitul anilor 1990 și educația acasă tocmai devenise recunoscută legal în toate cele 50 de state. Am fost la școli publice și nu am știut niciodată nimic despre homeschooling sau alternative la școală.

Intrând pentru prima dată în bucătăria acelei familii de educație acasă, am fost complet fermecată. Era un mediu de învățare atât de cald și primitor, iar copilul, care avea aproximativ opt ani la acea vreme, era curios și încrezător, articulat și talentat. Am aflat despre socializarea lui autentică în comunitatea lor mai mare, conectându-mă cu oameni de toate vârstele prin interese comune și interacțiuni de zi cu zi.

Acest lucru era în contrast puternic cu practica de predare pe care o făceam în același semestru. Acolo am experimentat o școală primară publică locală, cu socializarea forțată, mediul de comandă și control, săli de clasă segregate în funcție de vârstă, cu o mână statică de profesori și deconectarea de la lumea largă. Nu mi-am dat seama niciodată de acest contrast, desigur, pentru că copilăria mea fusese petrecută în școli publice; dar asistând la aceste două medii de învățare complet diferite, pentru prima dată, mi-a declanșat fascinația pentru alternativele la școlarizarea în masă și alegerea educațională mai largă și este ceea ce m-a determinat să devin absolventă în politici educaționale la Universitatea Harvard.

The Epoch Times: Îmi spui pe site-ul tău web că tu și soțul tău îți înveți acasă cei patru copii. Ce te-a inspirat să mergi pe această cale și cum a beneficiat familia ta?

Dna McDonald: După ce am urmărit acea familie de educație la domiciliu când eram la facultate, ideea educației la domiciliu a rămas mereu în mine ca o opțiune de educație valoroasă. Odată ce am devenit părinți și ne-am uitat la opțiunile de educație pentru copiii noștri, soțul meu și cu mine am simțit că educația la domiciliu era ideală pentru familia noastră. Trăim în Boston și avem acces la o gamă largă de resurse de educație la domiciliu, universități, muzee, biblioteci, mentori și tutori, precum și la o comunitate vibrantă și diversă de educație la domiciliu. Copiii noștri participă, de asemenea, la un centru de învățare auto-dirijat cu jumătate de normă pentru copiii neșcolari și urmează o serie de cursuri în întreaga comunitate, care sunt legate de interesele lor. Am simțit cu adevărat că trimiterea copiilor noștri la școală le va contracta învățarea, nu o extinde.

Epoch Times: O mare parte din munca ta se concentrează pe neșcolarizare. Cum definiți neșcolarizarea?

Dna McDonald: Eu definesc neșcolarizarea ca dezlegarea educației de școlarizare, inclusiv versiunile școlii acasă ale educației la domiciliu.

Școlarizarea este o metodă de educație, dar nu este singura și, susțin eu, nu cea mai bună pentru realitățile din Epoca Inovării. Termenul „unschooling” a fost inventat în 1977 de John Holt, autorul și profesorul de bestseller-uri care a ajutat la inaugurarea mișcării moderne de educație la domiciliu, conectând familiile care fac educație la domiciliu și luptând pentru legalizarea opțiunii de educație la domiciliu. Holt a definit neșcolarizarea drept „luarea copiilor de la școală”. Astăzi, neșcolarizarea a ajuns să însemne o abordare educațională concentrată pe educația autodirijată legată de interesele emergente ale copilului și de imersiunea în comunitate, mai degrabă decât de practicile școlare coercitive.

În „Unschooled”, evidențiez familiile și organizațiile care încorporează principiile neșcolarizării, precum și absolvenții neșcolarizării.

The Epoch Times: Care credeți că sunt cele mai mari beneficii ale abordării neșcolarizării?

Doamna McDonald: Libertate.

Unschooling înseamnă trecerea de la forță la libertatea în educație, renunțând la practicile școlare coercitive, păstrând curiozitatea și creativitatea copilăriei și permițând tinerilor să-și traseze propriul drum în viață, sprijiniți de adulți și de resursele comunității lor. Este vorba despre acțiunea individuală asupra forței instituționale. O temă cheie din „Unschooled” este descrierea modului în care diverse persoane, familii și organizații echilibrează libertatea și responsabilitatea prin neșcolarizare, o provocare importantă și esențială pentru a trăi într-o societate liberă. Dacă dorim ca tinerii să crească pentru a aprecia libertatea, nu ne putem aștepta ca acest respect să apară atunci când își petrec copilăria învățând cu forța.

Epoch Times: Ați spus că modelul de școlarizare convențional este inadecvat pentru a răspunde nevoilor elevilor de astăzi. Credeți că școlile pot fi reformate pentru a răspunde acestor nevoi?

Dna McDonald: Modelul de școlarizare convențional de astăzi a apărut la mijlocul secolului al XIX-lea, sub un plan centralizat, standardizat, de a impune prezența la școală sub o amenințare legală cu forța. Clopotele și soneria, sălile de clasă separate pe vârstă și programa de sus în jos, liniile drepte și mâinile ridicate pentru permisiunea de a folosi baia au fost toate importuri din modelul prusac de educație care i-a fascinat pe reformatorii școlilor americani din secolul al XIX-lea.

Este posibil ca aceste practici să fi ajutat la formarea lucrătorilor din fabrici, conformi pentru epoca industrială, dar sunt complet inadecvate pentru nevoile erei inovării. Nu avem nevoie de oameni robotici. Ceea ce avem nevoie sunt gânditori originali și antreprenori. Ingeniozitatea umană este ceea ce ne separă de roboți.

Vestea bună este că nu trebuie să-i învățăm pe copii cum să fie creativi și inovativi. Sunt deja! Trebuie pur și simplu să încetăm să le zdrobim creativitatea umană prin școala forțată.

The Epoch Times: Ce sfaturi le-ai da părinților care sunt preocupați de starea școlilor publice? Ce pași pot lua pentru a lua în considerare alternative pentru copiii lor?

Dna McDonald: Cred că părinții sunt din ce în ce mai frustrați de școlarizarea obligatorie în masă și sunt în căutarea unor alternative. Educația la domiciliu devine din ce în ce mai accesibilă pentru mai multe familii, inclusiv familiile cu părinți care lucrează peste program și părinții singuri, datorită extinderii resurselor pentru educatorii acasă, centrele locale de învățare, cooperativele, cursurile pentru elevii acasă, opțiunile de învățare digitală și programele de colegiu comunitar.

Mecanismele de alegere a educației, cum ar fi Conturile de Economii pentru Educație (ESA) și programele de burse pentru credite fiscale, încep, de asemenea, să se extindă și la elevii de acasă. Educația la domiciliu este într-adevăr mecanismul legal de a repune părinții la conducerea educației copilului lor și de a conecta nevoile și interesele copilului lor cu resursele educaționale disponibile. Părinții pot avea la dispoziție mai multe alternative de școlarizare decât ar putea crede, iar educația la domiciliu poate fi poarta de acces către aceste oportunități.

Epoch Times: Unii părinți pot simți că școala publică este singura opțiune pentru copiii lor. Ce sfat le-ai da unor asemenea părinți?

Dna McDonald: Pentru familiile a căror singură opțiune de educație este o școală districtuală alocată, aș sugera să le oferim copiilor cât mai multă libertate posibil în afara școlii. Evitați programarea extracurriculare structurate și programe intensive de vară și oferiți copiilor mai multă libertate de a se juca, de a explora și de a descoperi în afara școlii.

De asemenea, explicați copiilor că școlarizarea nu definește cine sunt ei. Ele sunt mult, mult mai mult decât o notă cu litere, sau un scor de test sau impresia unui profesor. Încurajează-le talentele și darurile emergente, originalitatea și exuberanța.

Părinții pot sprijini, de asemenea, extinderea mecanismelor de alegere a educației, cum ar fi ESA, programe de burse cu credit fiscal, tichete, școli virtuale și charter etc., pentru a oferi mai multe opțiuni familiilor dincolo de o misiune școlară obligatorie.

The Epoch Times: Ce sperați că cititorii să ia din noua dvs. carte?

Dna McDonald: Sper că cititorii recunosc că avem nevoie de un cetățean educat, dar nu avem nevoie de unul școlarizat. Părinții vizionari și educatorii antreprenori caută și construiesc alternative la școală care extind libertatea și alegerea. Inovația în educație este deja aici.

Articol original.