Toate informaţiile şi modelele de formulare sau cereri aferente tuturor
serviciilor publice vor fi publicate din oficiu, în format electronic, pe edirect.e-
guvernare.ro – punctul de contact unic electronic (PCUe), începând de marți, 4
octombrie. Ministerele și agențiile subordonate acestora au ca termen finalul
anului 2016 pentru publicarea tuturor informațiilor în portal.
Reprezentanții Guvernului, ai ministerelor și ai Agenției pentru Agenda
Digitală a României (care gestionează PCUe) s-au reunit la Palatul Victoria, pentru
discuta o serie de aspecte practice legate de publicarea documentelor, gestionarea
și administrarea informațiilor din portal, modalitatea de comunicare și
interacțiune cu cetățenii.
Întâlnirea a marcat lansarea oficială a noului portal și finalizarea
protocoalelor care stabilesc, cu fiecare instituție în parte, metodele prin care vor
fi publicate informațiile pe platformă și administratorii care vor răspunde de
publicarea informațiilor.
În punctul de contact unic electronic (PCUe), disponibil la https://edirect.e-
guvernare.ro/SitePages/landingpage.aspx, relansat într-o versiune îmbunătățită și
performantă, se pot vizualiza şi descărca informaţii cu privire la procedurile de
obţinere a unui anumit serviciu public, precum documentele necesare, timpul de
soluţionare, formularele şi actele normative care reglementează procedura.
Platforma permite căutarea serviciilor pe domenii de activitate, pe profesii
reglementate, dintr-o anumită zonă geografică, respectiv serviciile publice
destinate unei persoane fizice sau juridice. Mai mult, anumite ministere au
demarat deja procesul de transmitere a documentelor/solicitărilor de către
utilizator prin intermediul platformei, astfel încât acesta să nu mai meargă fizic la
ghişeu pentru depunerea lor.
PCUe va conţine formularele, procedurile şi legislaţia actualizate, astfel
încât nu va mai exista riscul de a merge la locul prestării serviciului şi de a
descoperi că mai trebuia adus
un document care nu se regăsea pe pagina de
internet a instituției. În perioada următoare vor fi încărcate informaţiile, iar
utilizatorii vor putea să îşi exprime părerea cu privire la funcţionalităţile
platformei, astfel încât aceasta să se adapteze nevoilor de interacţiune ale
cetăţenilor cu administraţia publică.
Din 2010, punctul unic de contact electronic a fost conceput ca un catalog
al tuturor serviciilor publice furnizate la nivelul administraţiei, astfel încât
cetăţenii să vizualizeze, dar şi să poată accesa online servicii publice prin
intermediul unui portal unic.
După 6 ani, această platformă şi-a modificat interfaţa, pentru a fi mai
accesibilă şi mai prietenoasă pentru utilizatori, iar toate ministerele au beneficiat
de pregătire şi se află într-un stadiu avansat în ceea ce priveşte desemnarea
administratorilor şi a operatorilor, definitivarea conturilor şi publicarea
informaţiei.
Mai mult, interacțiunea cetățenilor cu reprezentanții instituțiilor se va face
în timp real, prin confirmarea prin intermediul platformei a tuturor pașilor
efectuați atât de către cetățean, prin crearea unui cont personal, dar și din partea
instituțiilor prin confirmarea primirii mailurilor, a documentelor și a respectării
termenelor legale de primire a unui răspuns.