Oficiali ai Ministerului Transporturilor împreună cu cei ai CNADNR pregătesc sistemul de taxare al autostrăzilor din România, se arată pe capital.ro. Șoferii vor fi obligați să plătească dacă vor să circule pe A1 și A2. Taxa va scoate din buzunarul fiecărui șofer minimum 1,75 de euro pentru fiecare 100 de kilometri parcurşi pe autostrăzile construite din bani publici sau europeni.
Prima autostradă din România pentru care șoferii vor fi taxați este A1, București-Pitești. Taxa se va aplica după ce șoseaua cu patru benzi, cu o lungime de aproximativ 110 km, va suporta reparații capitale. Următoarea pe lista oficialilor Ministerului Transporturilor este autostrada București-Constanța, românii fiind nevoiți să-și suplimenteze bugetul pentru un concediu pe litoralul românesc, începând din vara anului 2018, cu suma aferentă taxei de autostradă.
In perioada 1 aprilie 2014-31 decembrie 2015, Ministerul Finanțelor a strâns peste un miliard de euro din plata accizei de 7 eurocenţi pe carburanţi, iar Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România a colectat de circa 440 milioane de euro din rovinietă. Cu 1,44 miliarde de euro s-ar fi construit 288 km de autostradă la câmpie, ţinând cont de preţul mediu pe kilometrul de autostradă construit la noi.
Ultimii doi ani au fost cei mai slabi la acest capitol. În 2014, s-a tăiat panglica pentru 50 km de autostradă, anul trecut, 47 de kilometri au fost deschisi circulației, iar 22 de km închiși pentru reparații la nici un an de la tăierea panglicii.
Inaintea introducerii taxarii sunt prevazute discutii cu reprezentanti ai Comisiei Europene referitoare la o posibila eliminare a rovinietei, intrucat tratatatul de Aderare la Uniunea Europeana prevede pastrarea acesteia doar pana la taxarea autostrazilor.