Marți, 26 iulie, a avut loc şedinţa ordinară a Colegiului Prefectural, în cadrul căreia
Agenţia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială Mehedinţi a prezentat evoluția
numărului de beneficiari de asistenţă socială şi a plăţilor aferente/ activitatea de control
desfăşurată de Serviciul de Inspecţie Socială în anul 2015 și primul semestru al anului
2016 la nivelul judeţului Mehedinţi. De asemenea, Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru
Agricultură Mehedinţi a prezentat un raport privind controalele efectuate în anul 2015 și
primul semestru al anului 2016 pentru cererile de sprijin.
Un punct important pe ordinea de zi a ședinței l-a constituit raportul prezentat de
Inspectoratul Şcolar Judeţean Mehedinţi, Direcţia pentru Sănătate Publică Mehedinţi și
Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Drobeta al Judeţului Mehedinţi privind măsurile
organizatorice pentru începerea anului şcolar 2016-2017 (situaţia autorizaţiilor sanitare,
lucrările de reparaţii, zugrăveli, avize de securitate la incendiu, paza şi măsurile concret
dispuse pe fiecare unitate) în unităţile de învăţământ din judeţul Mehedinţi.
“A fost o ședință încărcată de data aceasta, am avut subiecte din diferite domenii de
activitate din cadrul județului nostru. Am avut o prezentare făcută de Agenția
Județeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială Mehedinţi privind evoluția numărului de
beneficiari ai ajutoarelor sociale în anii 2015 și 2016. Totodată, am avut o informare
asupra activității de control în cadrul Agenției de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură
Mehedinţi, precum și un punct mai laborios, care s-a referit la măsurile luate pentru
organizarea începerii anului școlar 2016-2017. Au fost abordate detalii privind măsurile
care se vor lua în privința obținerii autorizațiilor sanitare, autorizațiilor pentru securitate
la incendiu, stadiul realizării lucrărilor de reparații la unitățile de învățământ, asigurarea
pazei în unitățile de învățământ”, a declarat prefectul județului Mehedinți, Cristinel
Pavel.
Direcția de Sănătate Publică (DSP) Mehedinți a arătat că la ora actuala are în evidență
un număr de 176 unități de învățământ în mediul urban (licee, cantine, internate,
ateliere, săli de sport, școli generale, grădinițe, creșe, cluburi copii etc) și 352 unități de
învățământ în mediul rural (licee, cantine, internate, ateliere, săli de sport, școli
generale, grădinițe), și 5 unități care nu aparțin sistemului de stat, fiind unități
patronate de fundații sau alte forme de administrare în regim privat. Din totalul
unităților aflate în evidență, sunt autorizate sanitar un număr de 161 (91,47%)
în mediul urban și 124 (35,22%) în mediul rural de unități, adică 53,97% la nivelul
județului Mehedinți. Un număr de 15 unități de învățământ din mediul urban și 228
unități de învățământ din mediul rural nu sunt autorizate sanitar la această dată.
Reprezentanții Inspectocturatului Școlar Județean Mehedinți au precizat că în
continuare dificultatea principală a obţinerii autorizaţiilor sanitare este reprezentată de
neîndeplinirea condiţiilor de autorizare în mediul rural ca: lipsa apei în şcoli sau lipsa
potabilităţii acesteia (25 de unităţi având această deficienţă). Alte condiţii care
împiedică autorizarea unităţilor şcolare sunt: inexistenţa unor grupuri sanitare care să
corespundă standardelor (10 unităţi de învăţământ), spaţiile de învăţământ
necorespunzătoare (5 unităţi ). De asemenea, ca urmare a lucrărilor de reabilitare şi
asigurare cu utilităţi finalizate în 2015-2016, 14 unităţi care nu au avut autorizaţie
sanitară îşi vor depune dosarele în acest sens. Din cele 54 unităţi care nu deţin
autorizaţie sanitară 2 unităţi sunt în mediul urban, respectiv două grădiniţe care
funcţionează în condiţii de supraaglomerare şi spaţii improprii (apartament în bloc).
În ceea ce priveşte măsurile de siguranţă, din cele 22 de situaţii constatate de
Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă, pentru 10 unităţi şcolare s-a depus cerere in
vederea emiterii autorizaţiei de securitate la incendiu, 6 unităţi au avize de securitate la
incendiu urmând să demareze procedura de autorizare, iar 6 unităţi au sarcina de a
face demersuri pentru completarea documentelor în vederea demarării procedurii de
autorizare