Toate informaţiile şi modelele de formulare sau cereri aferente tuturor

serviciilor publice vor fi publicate din oficiu, în format electronic, pe edirect.e-

guvernare.ro – punctul de contact unic electronic (PCUe), începând de marți, 4

octombrie. Ministerele și agențiile subordonate acestora au ca termen finalul

anului 2016 pentru publicarea tuturor informațiilor în portal.

Reprezentanții Guvernului, ai ministerelor și ai Agenției pentru Agenda

Digitală a României (care gestionează PCUe) s-au reunit la Palatul Victoria, pentru

discuta o serie de aspecte practice legate de publicarea documentelor, gestionarea

și administrarea informațiilor din portal, modalitatea de comunicare și

interacțiune cu cetățenii.

Întâlnirea a marcat lansarea oficială a noului portal și finalizarea

protocoalelor care stabilesc, cu fiecare instituție în parte, metodele prin care vor

fi publicate informațiile pe platformă și administratorii care vor răspunde de

publicarea informațiilor.

În punctul de contact unic electronic (PCUe), disponibil la https://edirect.e-

guvernare.ro/SitePages/landingpage.aspx, relansat într-o versiune îmbunătățită și

performantă, se pot vizualiza şi descărca informaţii cu privire la procedurile de

obţinere a unui anumit serviciu public, precum documentele necesare, timpul de

soluţionare, formularele şi actele normative care reglementează procedura.

Platforma permite căutarea serviciilor pe domenii de activitate, pe profesii

reglementate, dintr-o anumită zonă geografică, respectiv serviciile publice

destinate unei persoane fizice sau juridice. Mai mult, anumite ministere au

demarat deja procesul de transmitere a documentelor/solicitărilor de către

utilizator prin intermediul platformei, astfel încât acesta să nu mai meargă fizic la

ghişeu pentru depunerea lor.

PCUe va conţine formularele, procedurile şi legislaţia actualizate, astfel

încât nu va mai exista riscul de a merge la locul prestării serviciului şi de a

descoperi că mai trebuia adus

un document care nu se regăsea pe pagina de

internet a instituției. În perioada următoare vor fi încărcate informaţiile, iar

utilizatorii vor putea să îşi exprime părerea cu privire la funcţionalităţile

platformei, astfel încât aceasta să se adapteze nevoilor de interacţiune ale

cetăţenilor cu administraţia publică.

Din 2010, punctul unic de contact electronic a fost conceput ca un catalog

al tuturor serviciilor publice furnizate la nivelul administraţiei, astfel încât

cetăţenii să vizualizeze, dar şi să poată accesa online servicii publice prin

intermediul unui portal unic.

După 6 ani, această platformă şi-a modificat interfaţa, pentru a fi mai

accesibilă şi mai prietenoasă pentru utilizatori, iar toate ministerele au beneficiat

de pregătire şi se află într-un stadiu avansat în ceea ce priveşte desemnarea

administratorilor şi a operatorilor, definitivarea conturilor şi publicarea

informaţiei.

Mai mult, interacțiunea cetățenilor cu reprezentanții instituțiilor se va face

în timp real, prin confirmarea prin intermediul platformei a tuturor pașilor

efectuați atât de către cetățean, prin crearea unui cont personal, dar și din partea

instituțiilor prin confirmarea primirii mailurilor, a documentelor și a respectării

termenelor legale de primire a unui răspuns.

Comments are closed.