Se spune chiar că smochinele erau fructele preferate ale Cleopatrei…

Sunt o sursă importantă de fibre, acizi graşi omega-3 şi omega-6 .
Conţin vitamina A, vitamina B1, vitamina B2, fier, fosfor, mangan, sodiu, clor, beta-caroten, flavonoide şi o enzimă numită ficină, care ajuta la digestie.
Şase smochine conţin 891 mg de potasiu, adică aproape 20% din nevoia zilnică şi de două ori conţinutul de potasiu dintr-o banană mare.
Smochinele sunt şi o sursă de calciu. Şase smochine conţin la fel de mult calciu ca o jumătate de cană de lapte degresat.

Smochinele sunt o ”mină de aur” pentru organism:
– sunt un foarte bun tonic şi energizant, ceea ce le face indispensabile în dieta sportivilor, a femeilor însărcinate, a persoanelor care depun mult efort fizic sau psihic și a convalescenților;
– sunt un ajutor de nădejde în cazul unei digestii leneşe: latexul conţinut de smochine este o substanţă cu proprietăţi asemănătoare sucului pancreatic. În plus, au şi un uşor efect laxativ;
– reglează pH-ul corpului;
– conţinutul mare de potasiu ajută la scăderea tensiunii arteriale;
– smochinele sunt utile şi în diverse afecţiuni respiratorii, otite, abcese;
– protejează împotriva cancerului de colon şi de sân;
– înlătură insomnia datorită unei substanţe numită triptofan.

Smochinele sunt delicioase în starea lor naturală, dar şi uscate. Pentru că la noi se găsesc mai des în varianta uscată, vă recomandăm ca înainte de a le consuma să le lăsaţi la rehidratat pentru câteva ore într-un vas cu apă. Apa o puteţi folosi apoi ca îndulcitor pentru diverse preparate.
Smochinele se mai pot consuma sub formă de piure, în diverse salate, prăjituri sau îngheţate.

Si pentru ca ne aflam in zona Mehedinti, la Svinita se va desfasura incepand de astazi 3 septembrie cea de-a XVII a editie a Festivalului Smochinelor. Manifestarea cuprinde si un concurs pentru desemnarea celor mai bune dulceturi de smochine, deci puteti degusta varietati realizate dupa retete mai vechi sau mai noi din aceste minunate fructe.

Comments are closed.